Help

Wegwijzer Hersenletsel biedt een overzicht van producten en diensten voor mensen met hersenletsel en hun naasten. Op deze pagina lees je de antwoorden op veelgestelde vragen over producten & diensten zoeken en over het plaatsen van nieuw aanbod.


Veelgestelde vragen over zoeken


Ik weet niet waar te beginnen, er is zoveel aanbod, kunnen jullie mij helpen? 

Zoek eens eerst alleen op je regio zodat je ziet wat er allemaal voor aanbod in je buurt is. Vervolgens kun je met de filters onder ‘uitgebreid zoeken’  je zoekopdracht verfijnen.

Ik weet niet goed hoe ik moet zoeken?

Wellicht kunnen we je helpen. In onderstaande video leggen we stap voor stap de verschillende zoekmogelijkheden uit.

Ik wil mijn vraag liever telefonisch stellen, kan dat?

  • Je kunt de Breinlijn bellen: 085-225 02 44. 
  • Als je al aanbod hebt gevonden kun je op de site van de aanbieder kijken. Vaak staat daar een telefoonnummer of mailadres om in contact te komen.  

Waarom staat er niets over de vergoedingen van aanbod? 

De vergoeding van zorg is ingewikkeld. Er zijn verschillende geldstromen en soms verschilt het per persoon of en hoe iets vergoed wordt. Bovendien verandert dit zo snel dat de informatie al snel verouderd is.  Daarom hebben wij er voor gekozen om dat niet te doen. Je kunt altijd contact opnemen met de aanbieder voor vragen over vergoedingen.  

Wat betekent de zoekterm ‘media’? 

Bij media gaat het om bijvoorbeeld boeken, apps, podcasts, luisterboeken, blogs, vlogs, computerprogramma’s. We gebruiken deze term omdat hij zo goed mogelijk de lading dekt en toch kort is, waardoor hij makkelijk te lezen is. 

Waarom bieden jullie niet de keuze om als ‘professional’ naar aanbod te zoeken? 

Professionals hebben andere vragen dan mensen met hersenletsel en hun naasten. We stemmen de site qua inhoud en functionaliteit helemaal af op de primaire doelgroep: mensen met hersenletsel en hun naasten. Natuurlijk kunnen professionals ook naar aanbod zoeken op de Wegwijzer.

Bepalen jullie welk aanbod wel en niet op de website wordt geplaatst?
De website is gevuld met divers aanbod op het gebied van hersenletsel. Er is een landelijke moderator die checkt of de verwijzing naar het aanbod klopt en vult daar waar nodig content aan. De moderator heeft geen mening en bepaalt niet of het aanbod goed of slecht is. 


Veelgestelde vragen over het plaatsen van aanbod


Wat kan ik toevoegen?

Je kunt elk aanbod toevoegen dat specifiek is bedoeld voor mensen met  hersenletsel. Denk aan publicaties, cursussen en methodieken, belangenorganisaties, zorgaanbod, andere hulp, websites, coaching, informatiecentra, en sportclubs of scholen. Daarbij geldt:

•    Aanbod moet binnen de regels van de Nederlandse wet passen.
•    Discriminerende of grove taaluitingen in de beschrijving van het aanbod verwijderen we.
•    De titel van het aanbod moet bezoekers duidelijk maken wat het aanbod inhoudt. De moderator zorgt hiervoor.
•    De beschrijving moet voldoende duidelijk maken wat het aanbod inhoudt. De moderator beoordeelt dit.

Hoe kan ik aanbod toevoegen?

Controleer eerst of het aanbod al op de Wegwijzer staat. Als het nog niet is opgenomen, kun je het als volgt toevoegen:

•    Log in met je gebruikersaccount (of maak een gebruikersaccount aan). 
•    Klik op Aanbod plaatsen.
•    Vul het nieuwe aanbod in op het formulier. 

Kom je er niet helemaal uit? In onderstaande instructievideo leggen we stap voor stap uit hoe je jouw product of dienst eenvoudig zelf kan plaatsen. 

Wanneer wordt mijn aanbod zichtbaar?

Je aanbod is niet direct zichtbaar voor bezoekers. Een moderator kijkt jouw toegevoegde aanbod eerst na op naleving van de spelregels en controleert de titel, beschrijving en trefwoorden. Na goedkeuring wordt het aanbod gepubliceerd. Dit gebeurt binnen enkele werkdagen na aanmelding.

Help, iemand anders heeft mijn aanbod al geplaatst op de Wegwijzer. Wat nu?

Als iemand jouw aanbod al heeft toegevoegd kun je het beheer overnemen. Zoek het aanbod op en klik op de knop ‘Dit aanbod is van mij’. Geef in het formulier aan dat jij de eigenaar bent. De moderator neemt zo nodig contact met je op.